- Visual Merchandising

Om Visual Merchandising

Visual Merchandising er en logisk og konsekvens måde at drive sin forretning / virksomhed på. Ved at ændre nogle gamle rutiner til en nutidig og mere logisk måde, blev alting meget lettere for kunder og personale. Dette medfører en stærkere profil og et stærkere image, her igennem vil omsætning og indtjening stige. Visual Merchandising kan indføres i alle virksomheder, uden de store omkostninger, da det er rutinerne og holdningerne der ændres lidt.

Typisk for mange virksomheder / butikker er, at lokalerne ofte passer til det sortiment der var, da butikken blev åbnet. Sortimentet udvides betydeligt i løbet af nogle få år, hvilket så også betyder, at produkterne ikke vises optimalt, da lokalerne stadig er de samme som ved åbningen.

Her kommer Visual Merchandising ind i billedet og giver løsningsforslag, nytænkning, øget omsætning og indtjening.

Butiksblindhed

“Stilstand er lig med tilbagegang”

Butiksblindhed koster omsætning.

Butiksblindhed opstår typisk, efter at man har drevet sin butik / virksomhed i 3 – 4 år.

Det der typisk sker er: Der kommer løbende nye varer og butiksarealet er typisk det samme, som det hele tiden har været. Der er altid travlt, og man når ikke altid at finde de bedste løsninger, på de små og store udfordringer der opstår. Det kniber måske med pladsen, varen får ikke den bedste placering og den visuelle præsentation af produktet blev heller ikke hel optimal.

Man lever med det. Alt det, som man godt ved ikke er optimalt. Man har ikke tid, kan ikke se løsningerne på problemerne og lader stå til. Man er blevet butiksblind. Hver gang det sker, koster det omsætning og indtjening

Mange butikker vil kunne ændre en sådan situation, og hæve omsætning og indtjening betydeligt, hvis de blot vælger at få et enkelt rådgivende besøg. Sammen kan vi definere potentialerne og beslutte hvilke tiltag der skal gøres.

Jeg vil komme og “tage temperaturen på butikken”, og foreslå en handlingsplan (evt. et kursus) for at nå målet.

 

Butikker / Museumsbutikker

Visual Merchandising giver medarbejderne nye tanker om gangveje og kundetrafik i butikken. De bliver glade og tager ansvar, og får dem til at se og arbejde i butikken på en ny og mere konsekvent måde. Man opdager samtidig en ny visuel vej til at skabe ekstra omsætning og indtjening.

Visual Merchandising består af 8 stk. værktøjer, der samme giver maksimal mulighed for ekstra salg.

Museer der har deltaget på VM kursus

Nationalmuseet Christiansborg Slot
Nationalmuseet Kronborg Slot
Nationalmuseet Prinsens Palæ
Nationalmuseet Kongernes Jelling
Nationalmuseet Trelleborg
Aalborg Historiske Museum

Se kursus

Biblioteker

Brug visual merchandising i på dit bibliotek

Et kursus for personalet, i nye måder at se og opleve biblioteket på. Man får nye innovative og ideer til nytænkning af bl.a. indretningen, og udvikler nye positive rutiner.

Det vil give brugere / gæster og personalet helt nye oplevelser, i deres ”eget bibliotek”.

Det bliver lettere for gæster/ brugere og for personalet at orientere sig, og det giver aflastning ved info-skranken.

Giv gæster og brugere nye oplevelser af jeres bibliotek hver dag, så de alle glæder sig til at komme igen.

Visual Merchandising består af 8 værktøjer

Disse værktøjer giver maksimalt mulighed for nytænkning og oplevelser, og glæde ved igen at komme på biblioteket.

Biblioteker, der har deltaget på Visual Merchandising kurset

Ballerup Bibliotekerne
Birkerød Hovedbibliotek
Dyssegård Bibliotek
Frederiksunds Bibliotek
Gento­fte Hovedbibliotek (3 gange)
Hadsund Bibliotek
Herning Bibliotek
Hjørring Hovedbibliotek
Kulturhuset Brøndens Bibliotek
Københavns Hovedbibliotek
Køge Bibliotek
Odense Bibliotekerne
Randers Hovedbibliotek
Skive Bibliotek
Vejle Bibliotekerne
Viborg Bibliotekerne
Ålborg Hovedbibliotek

Se kursus

Tilmelding

Ring og få et uforpligtende tilbud eller et gratis besøg.

Kontakt Tlf. 4010 1610 / 6224 1616  mail: leosommer@info.dk  www.leosommer.dk