Indretning shopper
Udgangspunktet for indretning af en shop er, hvilken hoved-ide der ligger bag. Er det en mærkevare shop, en sæson shop, en salgs shop, eller en permanent shop, der skal fremstilles? Hvad er shoppens profil, shoppens budget og forventede omsætning i perioden.
Shoppens indretning skal afspejle profilen i de produkter der sælges / tilbydes i shoppen. Der skal tages stilling til shoppens størrelse, form, beliggenhed og varighed. Shoppen afleveres med en samlet pris.
Indretning af biblioteker
Indretningen i Biblioteker har som hovedmål, at gøre Biblioteket til en spændende og fornyet oplevelse for brugere og gæster hver dag. Man skal kunne fordybe sig, uanset om man ung eller gammel. Indretning skal appellere til dem der bare vil læse avisen og drikke en kop kaffe. Eller til de unge, der vil sidde for sig selv, lærer lektier, eller snakke skole og kærester.
Det skal være spændende, dejligt, rart og trygt at besøge biblioteket. Det skal være let at orientere sig, finde sin bog, og det man kom efter, uanset om det er i Bibliotekets åbningstid, eller når det er selvbetjent.
Man skal blive inspireret af udstillinger, dekorationer, kampagner, forelæsninger, og mange events. Målet er at brugerne føler, at det er deres bibliotek, og glæder sig til at komme igen.
Indretning af et legeområde
I Hjørring Metropol Shopping Center blev vi (MJ-deko og jeg) bedt om, at tegne og lave et legeområde for børn i alderen fra 2 til 12 år. Området var 120 m2, og lokalet var i P-kælderen ved rulletrapperne op til butikkerne.
Hoved-ideén bestemte vi skulle være “leg i naturen / skoven”. børn skulle sætte pris på, at der var andet der var sjovt, istedet for “nettet”, med spil, og andet købt legetøj. De skulle opleve at man sagtens kan lege uden hjælpemidler. Så vi planlagde “en tur i skoven”, hvor der var træer, sti at gå på, udstoppede dyr, sandkasse, man kunne hoppe på træstubbe, kravle rundt og gemme sig i en gl ruin. Der var træstammer som ballance-bomme, et vippe-dyr og en labyrint. (se billederne)
Legeområde til børn, blev så døbt ”Metropolleskoven” og er rigtig meget besøgt. Målet var at aktivere børn, -at gøre det spændende, når man besøgte centeret, hvor forældre også kunne få et pusterum på bænkene i Metropolleskoven.
Se billederne